سياه مثل مرگ
چرا از مرگ ميترسيد چرا زين خواب جان آرام نوشين روی گردانيد چرا آغوش گرم مرگ را افسانه مي دانيد بهشت جاودان آنجاست چرا از مرگ می ترسيد
نوشته شده در

[يک حبه حرف:

گزارش پروژه ریزانه...

"من گاه تعجب مى‏كنم چه‏طور از عصر حجر به امروز رسيده‏ايم. در جوامعى مثل جامعه ما فرزندان هر نسل رونوشت برابر اصل پدران‏شان هستند و تا قضيه به اين صورت است هرگز به هيچ‏جا نخواهيم رسيد. الاغ‏مان را به دوچرخه و دوچرخه را به موتور و موتور را به رانه بنزين‏سوز و سفر با هواپيما را جانشين سفر زمينى مى‏كنيم و برآنيم كه با زمانه همسفريم. در حالى كه خودمان را فريب داده‏ايم. تقليد ديگران همراه و همچراغ ديگران شدن نيست. ما همسايه ديگرانيم نه همچراغ آن‏ها." - شاملو














پینوشت:
این ترم یک درس میکرو سیستمز گرفته بودم که چیز واقعا جالبی بود. برای پروژه آخر ترم استاد کپلم یک میکرو موتور داده بود تا هر کسی قابلیت های متفاوت بهش اضافه کند.

نقاشی بالا میکرو موتور من است. من اصولا نمیدانم این وسیله کجا استفاده میشود یا کجا میتواند استفاده شود شاید در آینده این موتور را روی یک میکرو دریلی چیزی نصب کنند و توی رگ مردم تزریق کنند تا برود و رگ را باز کند. نمیدانم. شاید هم یک چیزی شبیه آنها که باهاش راه آب مستراح را باز میکنند بهش بچسبانند تا گرفتگی رگ را باز کند، نمیدانم. من اصولا بر خلاف این دوستانم که اینجا علم را برای علم میخواهند، با جنبه های معنوی علم زیاد کاری ندارم. علم برای من فقط برای حال و حول است و عشق و حال و اگر روزی لذت بیشتری در چیزی دیگر بیابم به آنی عطای علم را به لقایش خواهم بخشید. ولو آن لذت گاز گرفتن باسن دخترکی سیاه باشد که به جای آخ بگوید ouch!!!

طراحی اصلی این ریز موتور در آزمایش ملی Sandia صورت گرفته در آلبوکرک نیومکزیکو، کل موتور به اندازه یک نقطه است که با خودکار روی کاغذ بگذارید ( 800 میکرون)

من موتور را کمی تغییر دادم. موتور اولی فقط در جهت عقربه های ساعت میگشت این یکی دو طرفه میره (یعنی همانجا توی رگ میتونه سر و ته کنه و برگرده. و دیگه لازم نیست اون وسط مثل تریلی دور بزنه و گند بزنه توی سیستم بچه گلبولها). قدرت موتور سه برابر شده و یک سیستم فید بک هم من برایش گذاشته ام که بین خودمان باشد واقعا آبرو ریزیست من حتی برایش یک مدار کنترلی هم طراحی کردم که با توجه به برآوردی که من از سواد الکترونیکم دارم ناگفته پیداست که کار نخواهد کرد ولی خودم خیلی راضی بودم انشاالله خدا و ائمه هم راضی باشند.

کل طراحی به مدت یک ترم و سه روز طول کشید یعنی یک ترم گشاد گشاد راه رفتم و سه روز خودم را خفه کردم که سر موقع تحویل بدهم. کل کار مجموعه ایست از طراحی با AutoCAD، تحلیل با ANSYS و یک سری کد MATLAB همینطور من دو تا انیمیشن سه بعدی خر رنگ کنی هم ساختم تا عین یک خوک کثیف اندکی نمره جمع کنم از استاد پیرم.

در کل بدک نبود، پروژه جالبی بود. هر چند که ماتحتم جلو چشمم آمد در مدت این سه روز






پینوشت دوم :
مرحوم شاملو از آنجا که از ... اش برای خیلی از کلمات فرنگی معادل میساخت و مثلا به ماشین گفته بود "رانه" شاید اگر بود به Micro Electro Mechanical Systems هم میگفت "ریزانه"





پینوشت سوم:
من هر وقت که میشنوم مسئولان زیبای مملکتم میگویند که ایران از تحریم آمریکا ضربه نخورده دلم میخواد ماتحتشان را بدرم. مگر نه اینکه از هر کشور الکی ای دانشجو میاد آمریکا درس میخونه و برمیگرده. مگر نه اینکه همین نرم افزار تخمی ای که من باش این رو کشیدم اجازه نداره به ایران فرستاده بشه. و من بعد از فارغ التحصیلی چون ایرانیم باید نشون بدم که دیگه ازش استفاده نمیکنم. مگه نه اینکه اینهمه مردم توی هواپیما میمیرن؟ یکی بگه پس ضربه از تحریم یعنی چی؟




          Ø§Ø±Ø³Ø§Ù„ براي دوستان    

.......................................................................................................



گور پدر کپي رايت هر چي خواستيد از اين صفحه بلند کنيد
Designated trademarks and brands are the property of
their respective owners.


اين وبلاگ را روزانه روي پست الکترونيک دريافت کنيد